5 tényező, amitől sikeres lesz egy vállalkozó

2019. nov 25.

5 tényező, amitől sikeres lesz egy vállalkozó

2019. nov 25.

Amikor az ember elkezd vállalkozni, rend szerint arra számít, hogy egyszerű feladat előtt áll – végre több szabadideje lesz, nem lesz munkaideje, senki nem határozza meg, hogy mit mikor kell csinálnia… mindemellett még többet is keres. Azonban nem minden vállalkozás sikeres, és azt látjuk, hogy a vállalatok 90%-a az alapítást követő 2 éven belül megszűnik. Vajon miért lehet ez? Összegyűjtöttük azt az 5 tényezőt, amitől szerintünk sikeres lesz egy vállalkozó.

#1 – Az ötlet

“Létrehozok egy vállalkozást, mert láttam egy érdekes terméket az eBay-en, rárakok 10% profitot és eladom itthon” – gondolja a sikertelen vállalkozó, és nem számol azzal, hogy azért, mert neki valami tetszik, nem feltétlenül van rá fizetőképes kereslet. Egy sikeres vállalkozás olyan, mint egy weboldal: az egész tevékenység alapja, kiindulópontja. Ha ez nem működőképes, nem eladható, profitáló és értékes, akkor hiába van az összes többi építőkocka a helyén, a vállalkozás csődre van ítélve.

Valóban, a piackutatás nem olcsó (és nem, a rokonok/barátok megkérdezése nem piackutatás, sőt, sokszor ellentétes hatást vált ki), de még mindig sokkal olcsóbb, mint belekezdeni egy ötlethez, hirdetni és ragaszkodni hozzá úgy, mintha a saját gyerekünk lenne. A “csináld, amit hobbiként is szeretsz” vállalkozások kora leáldozóban van, már a piaci igények diktálnak mindent.

#2 – Szuperhősök nem léteznek, ez már csapatjáték

Tudtad, hogy a munkahelyváltás egyik leggyakoribb oka a főnökökre vezethető vissza? Amikor megkérdezik az embereket, rengetegen vallják született vezetőnek magukat, pedig a gyakorlatban ennél sokkal árnyaltabb a helyzet.

Valósan hisszük azt, hogy a szakemberek a szuperhősök, akik célja, hogy a KATA-keretüket kimaxolják, de amikor a következő lépést kéne megtenni, valahogy a legtöbbnek elfogy az ereje. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a legtöbb vállalkozásnak hatalmas dilemma az első ember felvétele, csak gondolj egy cukrászdára: amíg te magad sütögetsz és ellátod a feladatokat, addig jól érzed magad, de egy idő után a feladatok elnyomnak téged, és jogosan érezheted, hogy már nem bírod tovább egyedül, a te napod is csak 24 órából áll.

Ilyenkor fel kell venned valakit magad mellé, de a szuperhősök tudják, hogy senki sem dolgozhat olyan minőségben, mint ahogy ők teszik, pláne nem ingyen. Nos, a szuperhős sose fog felvenni embereket, az igazán sikeres vállalkozó pedig belátja, hogy nem feltétlenül jó az, ha mindenki ugyanolyan, mint ő: mi lenne az új ötletekkel, a különleges meglátásokkal és egyéniségekkel akkor, ha mindenki mindenben egyetértene és ugyanolyan hatásfokkal dolgozna?

#3 – Problémamegoldás

Ha őszintén belegondolunk, a munka legtöbbször problémákból áll. Már a cég is azért alapul (jó esetben, mert van olyan is, hogy az olcsó eBay-es cucc miatt), mert egy problémát akar megoldani. Igazából ha nem lennének problémák, akkor nem is kéne dolgozni és a munkaidő a töredékére esne vissza – mennyivel boldogabb világ lenne!

A munkaidő nagy része a problémákról szól: nem találom a belépőkártyát, kapok egy emailt amire nem számítottam, felhív egy ügyfél és át akarja szervezni a találkozó időpontját, a főnök megbíz egy sürgős feladattal, az ebédhez pedig nem viszem el a pénztárcámat… problémák mindenhol! Csak gondolj bele, hogy mennyire értékes az a vállalkozó, aki felkészül minden esetre, és ahelyett, hogy a napja jelentős része az átszervezésekről szólna, sokkal gyorsabban megoldja a feladatait.

Ez a pont gyakran összefügg a csapatjátékos gondolkodással, hiszen vannak problémák, amiket mi sem tudunk maradéktalanul megoldani: ugye a könyvelésünket se magunk csináljuk? Valójában itt érik össze a két képesség. Vállalkozóként tudnunk kell az erősségeinket, gyengeségeinket, az erősségeinkre kell fókuszálnunk (például ha jó értékesítők vagyunk, akkor egész nap új ügyfelek keresésével vagy új üzletek megkötésével kellene foglalkoznunk, hogy jól menjen az üzlet), a gyengeségeinket meg kiszerveznünk, hiszen azok csak viszik az időt (pl. megbíznunk egy virtuális asszisztenst, ha nem bírunk el az emailektől, amik meg elveszik az időt attól, hogy az erősségeinkből pénzt csináljunk).

#5 – Figyelem

Észrevetted? Ha nem, akkor tekerj vissza és nézd meg az előző pontot. Egy igazán sikeres vállalkozó tudja, hogy milyen gyorsan kell reagálnia a piac változásaira. Egy weboldal esetén 5 másodperced van, hogy megragadd az emberek figyelmét, ugyanakkor tisztában kell lenned azzal, hogy neked mire kell figyelned és mennyi időt szentelhetsz arra. Például ez a bekezdés ennél nem lehet hosszabb, mert a mondanivalóban ennyi volt a lényeg. Figyelj és alkalmazkodj!

#4 – Nem csak a bevétel a fontos

NEM AZ SZÁMÍT, HOGY MENNYI PÉNZT KERESEL, HANEM AZ, HOGY MENNYIT TARTASZ MEG.

Ez az a mondás, amit évek óta alkalmazok, és látom, hogy mennyire működik: hiába keres rengeteg ember sokkal többet másoknál, ha a hitelek, a szórakozás, a drága nyaralások komoly ütemben csökkentik a félretett pénz mennyiségét. Drámai, de a magyar családok KÉTHARMADÁNAK nincs megtakarítása. Ez azt jelenti, hogy a bevétel nem teljesen függ össze a megtakarítással.

Az igazán okos vállalkozó keresi a lehetőségeket. Jó ötlete van, csapatot épít, figyel és megoldja a problémákat. Neked valószínűleg van egy problémád: évi százezrekkel fizetsz többet, mint kellene.

Miről is beszélek? Az iparűzési adóról. Tudtad, hogy ezt TELJESEN megspórolhatod, ha a székhelyedet megváltoztatod? Mi igazából ebben vagyunk jók: úgy fogsz általunk jobban élni, hogy több pénzt tartasz meg. Minden. Egyes. Évben. Mellesleg teljesen legálisan és egyszerűen.

Kattints az alábbi gombra és nézd meg, hogy miként segíthetünk!